Kampinfo 2020 corona edition

Beste kapoen, welp, wolf, jonggiver en giver

Beste ouders

Klaar om opnieuw in je scoutshemd te springen? Na 3 maanden ontzettend gemis, wij alleszins wel! We kijken met volle goesting vooruit om met al ons enthousiasme deze zomer om te toveren tot een zomer voor in de boekskes.

Omdat op kamp gaan in deze tijden niet meer zo vanzelfsprekend is, zijn er een aantal maatregelen waar we ons naar moeten schikken. Het wordt een uitdaging die extra inspanningen zal vragen van iedereen, maar als scout in 2020 is geen enkele uitdaging ons te veel! Aan de hand van 2 powerpoints proberen we jullie wegwijs te maken in de manier waarop we onze kampen deze zomer zullen aanpakken. Gelieve deze grondig door te nemen, want deze bevatten enkele belangrijke aandachtspunten.

Bijkomende informatie omtrent de eigen tak (kampthema, wat nemen we mee enzovoort) vind je in de kamphuberkes

Hieronder sommen we even alle essentiële info op:

• Aan de locatie en vorm van klein en groot kamp verandert er niets. Kapoenen, welpen en wolven gaan nog steeds een week samen op klein kamp naar Leisele, en de jv’s en givers zullen zich 2 weken lang mogen uitleven in Éprave.

KLEIN KAMP

• Klein kamp start op zondag 5 juli (itt de eerder gecommuniceerde 4 juli), dit omdat we zo de nodige extra tijd creëren om het verblijf corona-proof op te stellen. De einddatum is nog steeds zaterdag 11 juli.
    • Afzetten en ophalen: dit jaar zullen er geen bussen zijn. De kinderen zullen dus met de auto gebracht moeten worden. Let op! Ook carpoolen is volgens de huidige regelgeving niet toegestaan. Je mag dus enkel de kinderen uit je eigen gezin afzetten en ophalen. We werken aan een plan om dit zo optimaal mogelijk te organiseren, maar voorlopig kunnen we dus enkel aanraden om zondag 5 juli en zaterdag 11 juli vrij te houden in de agenda (verdere info volgt).
    • De bubbel-regel van 50: bij de kleine takken wordt deze limiet telkens overschreden. We hebben daarom besloten om zowel de kapoenen, welpen en wolven in 2 te splitsen. Zij zullen elk hun eigen unieke kamp beleven.
      • Kapoenen gaan op kamp als aapjes en beertjes.
      • Welpen ondergaan een kleine wijziging: de leeuwen zullen verdeeld worden over de tijgers en puma’s. Waar je als leeuw terechtkomt, en wat je thema dus zal zijn, zal nog door de welpenleiding worden gecommuniceerd.
      • Wolven gaan dit jaar uitzonderlijk als 1e en 2e jaars op kamp.
      • Klein kamp wordt dus een samenstelling van 6 aparte bubbels, waartussen onderling contact niet mogelijk is. Geen eenvoudige klus, maar… moeilijk gaat ook!
    • Meer gedetailleerde informatie vind je in de klein-kamp-powerpoint

GROOT KAMP

• Groot kamp zal nog steeds doorgaan van maandag 20 juli tot en met zondag 2 augustus.
    • Vertrek: zal zoals steeds gebeuren met de trein. Aangezien we met 2 bubbels op kamp gaan, zullen dit waarschijnlijk aparte treinen/wagons zijn. NMBS is volop bezig met een plan om dit voor jeugdbewegingen vlot te laten verlopen. Het exacte vertrekuur zullen jullie dus ook pas later te weten komen.
    • Mondmaskers: boven 12 jaar zijn mondmaskers verplicht op het openbaar vervoer en in contact met externen. We vragen dus op zijn minst 2 wegwerpbare mondmaskers of een herbruikbaar mondmasker mee te geven.
    • De bubbel-regel van 50: de jv’s en givers blijven onder deze limiet. Opsplitsten is dus niet aan de orde!
    • Meer gedetailleerde informatie vind je in de groot-kamp-powerpoint

INSCHRIJVEN

• Inschrijvingen verlopen dit jaar via overschrijving op de takrekening. Gelieve dit zo snel mogelijk in orde te brengen. Klein kamp is nog steeds €90 en groot kamp is €165.
      • Telkens met mededeling ‘kamp + volledige naam lid’

KAPOENEN (€90)

• BE89 9791 7260 0185

WELPEN (€90)