Ouderweekend 2023

Dag allen

De inschrijvingen voor de kampen zijn inmiddels gestart en de voorbereidingen voor de kampen zijn al volop bezig. Dat wil dus zeggen dat ons ouderweekend voor de deur staat! Velen onder jullie weten al wat dit weekend precies inhoudt maar toch vatten we het nog eens kort samen. Het ouderweekend draait rond de opbouw van ons groot kamp. Hierbij werken leiding, oud-leiding, ouders en sympathisanten samen om al een groot deel van ons kamp klaar te zetten en al enkele constructies te sjorren. Ons kookteam houdt zich een hele dag bezig met het klaarmaken van heerlijke, culinaire maaltijden. De dagen sluiten we allemaal gezamenlijk af aan het kampvuur. Sfeer gegarandeerd en dus geen reden om niet mee te komen, lijkt ons! Dit jaar gaat het ouderweekend door van vrijdag 14/07 tot zondag 16/07.

Inschrijven voor het weekend kan via https://shop.stamhoofd.be/ouderweekend-scouts-sint-hubertus-merelbeke en kost €45. Daarin zitten maaltijden voorzien voor vrijdagavond tot zondagmiddag. Zoals elk jaar is er ook dit jaar een koelwagen voorzien. Die zit zoals elk jaar gevuld met al het eten voor ons weekend maar ook met frisse dranken. We voorzien frisse pinten, één of meerdere zwaardere biertjes, wijn, frisdrank en water. Allemaal voor de gekende scoutsprijzen. Zo heeft ieder wat wils. Hiervoor kunnen jullie ook drankkaarten aankopen via de bovenstaande link. Zo vermijden we betaalproblemen in de soms minder internettoegankelijke gebieden in de Ardennen. Deze ontvangen jullie dan bij aanvang van het weekend. Het aankopen van sterke drank raden we ook af, dit om de gezelligheid te bewaren en er voor iedereen een aangenaam weekend van de maken.

Praktische info:
Jullie zijn welkom vrijdag vanaf 14u op ons kampterrein te Bras. Dit kan je vinden door volgende coördinaten in te geven in jullie gps: 49.986824, 5.400862. Auto’s kunnen aan het begin geparkeerd worden van het terrein.
Zondag voorziet het kookteam om af te sluiten nog een heerlijke brunch waarna iedereen nog wat kan nagenieten en ten laatste 16u terug richting huis kan vertrekken. We verwachten die dag van iedereen ook een kleine effort om het kampterrein ook proper achter te laten voor de start van ons kamp. Zo starten we ons kamp met een proper terrein!

Wat nemen jullie best allemaal mee?

• Een tent
  • Slaapgerief
  • Toiletgerief
  • Kledij voor alle weersomstandigheden
  • Zwemgerief
  • Douchezak voor de hygiënische mensen onder ons, we zitten namelijk met een nogal schaars stroompje ipv een volwaardige beek dit jaar.
  • Zonnecrème
  • Powerbank voor de gsm

Wat nemen jullie niet mee?

• Drugs
  • Ongepaste opmerkingen
  • Slecht humeur

Als laatste doen we nogmaals een oproep om voor de heenrit langs de scouts te passeren en zo veel mogelijk valiezen mee te nemen van de gasten! Zo vermijden we dat de camion overladen is. Stuur ons hiervoor gerust een mailtje, zo kunnen wij een overzicht maken van alle voertuigen die als hulp ingeschakeld kunnen worden.

De leidingsploeg heeft er alvast enorm veel zin in!
Tot in Bras!

Een stevige linker